PočetnaNajaveDrugi filmsko-diskurzivni program HDFK-a: Filmska kritika i kustoske prakse u Aziji

|

Hrvatsko društvo filmskih kritičara nastavlja sa serijom filmsko-diskurzivnih programa pod nazivom “Kritika i društvo”, koji imaju za cilj upoznati širu javnost s različitim kritičarskim i kustoskim pristupima u polju filmske umjetnosti. Projekt su inicirale filmske kritičarke i kustosice Ejla Kovačević, Dina Pokrajac, Iva Rosandić i Sara Simić, a programe će koncipirati iskusni i mladi filmski kritičari i kritičarke vodeći se vlastitim tematskim preokupacijama. Naglasak će pritom biti na otvorenom dijalogu o procesima kritičkog vrednovanja i selektiranja filmskih programa, funkcijama i izazovima profesije. Programi će se sastojati od filmskih projekcija i razgovora s relevantnim domaćim i inozemnim gostima.

Drugi program filmsko-diskurzivnog programa HDFK-a održat će se u petak, 14. lipnja u Dokukinu KIC u 18.30 sati. Pod nazivom “Filmska kritika i kustoske prakse u Aziji”, program se fokusira na odnos filmske kustoske prakse, filmske kritike i stvaralaštva u polju eksperimentalno-dokumentarnog i esejističkog filma Istočne i Jugoistočne Azije. Upravo zbog nedovoljne zastupljenosti i poznavanja povijesti filmskih praksi, ali i i trenutnih filmskih autora/ica i trendova u Jugoistočno i Istočnoazijskoj dokumentarnoj esejistici, ovaj program služi kao samo jedan od mnogobrojnih ulaza u svijet art kinematografije dokumentarnog predznaka spomenutog dijela svijeta.

O  navedenim temama, kao i o pitanju regionalnosti, specifičnom poimanju jugoistoka u filmsko-kritičarskom, kustoskom i autorskom polju, bit će održan razgovor sa četvero panelista, od kojih će se dvoje pridružiti i uživo – Maja Korbecka (Poljska), nezavisna kustosica i filmska kritičarka, trenutno na doktoratu na Freier Universitet u Berlinu gdje završava istraživanje o kineskim art filmovima na filmskim festivalima; te Fang Yen Hsiang (Tajvan), tajvanski multimedijalni umjetnik i kustos u, između ostalog, Taipei Contemporary Art Centre, koji je kurirao i Tajvanski paviljon na Biennale Jogja 2021. godine. Dvoje panelista koji će se pridružiti online, Wiwat Lertwiwatwongsa i Kong Rithdee, tajlandski su filmski selektori i istraživači koji na prvi pogled djeluju na suprotnim polovima kustoske scene; Wiwat kroz nezavisni kolektiv Doc Pub&Club u Bangkoku, a Kong kroz institucionalnu prizmu Tajlandskog filmskog arhiva (Thai Film Archive). Razgovor će moderirati filmska kritičarka i kustosica programa Sara Simić.

Kroz panel diskusiju sa četvero kustosa/ica, kritičara/ki te njihov izbor djela internacionalno manje poznatih autora/ica i kolektiva, gledatelji se imaju priliku upoznati s radovima koji na zanimljiv način odražavaju neke od relevantnijih poetskih strujanja te političkih prilika u regiji u prošlosti i danas. Program će otvoriti tri filma, po izboru kustosice i kritičarke Maje Korbecke (“Birthday Cakes From China”, r. Zhang Shengjia; “Put My Spell On You”, r. Musk Ming; “Metrics”, r. Maja Korbecka).

Zamjenik Tajlandskog filmskog arhiva Kong Rithdee odlučio je predstaviti prvi tajlandski horor film koji se nalazi u institucionalnoj kolekciji – “Prai Takian”, nepoznatog redatelja iz 1940. godine. Također, po izboru neovisnog kustosa i istraživača Wiwata Lertwiwatwongse, publika će se pobliže upoznati s fascinantnim opusom jednog  od najrelevantnijih suvremenih indonezijskih autora Riara Rizaldija, koji će se predstaviti s filmom “Ghost Like Us” (2020). Program će zaokružiti opservacijsko-eksperimentalni film “nalam” (2023) tajvanskog filmskog kolektiva Your Bros. Filmmaking Group, koji svoju umjetničku praksu utemeljuje na preispitivanju, prvenstveno, jugoistočno-azijskog migrantskog iskustva.

Ulaz na program je slobodan. Filmovi se prikazuju s engleskim titlovima.