PočetnaVijesti4. STIFF: U tijeku prijave za radionicu filmske kritike

4. STIFF: U tijeku prijave za radionicu filmske kritike

|

Ususret četvrtom izdanju Međunarodnog studentskog filmskog festivala STIFF-a (19. – 22. 10., Art-kino, Rijeka) i ove će godine riječki studenti s afinitetom prema filmu i filmskoj kritici imati priliku pohađati besplatnu radionicu iz filmske kritike. Prijave su otvorene od 2. do 5. listopada, dok samu radionicu Dejan Durić, profesor s Filozofskog fakulteta i filmski kritičar, vodi od 9. do 12. listopada.

Tijekom radionice analizirat će se tekstovi filmske kritike, problematizirati struktura i vrste filmske kritike, premijerno odgledati neki od filmova iz STIFF-ove konkurencije te na njihovom primjeru pokušati primijeniti stečeno znanje. Kao i svake godine dosad, rezultat radionice bit će tekstovi čiju će selekciju obaviti medijski partneri festivala. Radionica filmske kritike dio je programa pod nazivom “STIFF filmski krug” koji uključuje i Edukaciju na terenuRazgovore STIFF filmskog kruga odnosno diskusije nakon projekcija te međunarodnu filmsku turneju STIFF On the Road.

“STIFF filmski krug” proizlazi iz nastojanja festivala da ga se učini uistinu studentskim. Tako su studenti, u sklopu Edukacije na terenu, već uključeni i u pripremne radnje. Vizual ovogodišnjeg izdanja potpisuje studentica Sandra Kvaranta čiji je rad izabran među nekoliko ponuđenih rješenja studenata Akademije primijenjenih umjetnosti, dio studenata i studentica već neko vrijeme marljivo radi na pripremi tekstova za festivalski katalog te na prevođenju programa i drugih materijala, dok se nekoliko studenata upravo obučava za titlanje filmova, za asistiranje uredu za odnose s javnošću te uredu za festivalske goste. Cilj je ovih edukacija premijeti znanje o organizaciji festivala na mlađe naraštaje.

Riječki studenti imat će prilike sudjelovati i u realizaciji diskurzivnog programa festivala, nazvanog Razgovori STIFF filmskog kruga, koji osim stručnog usavršavanja mladih zaljubljenika u film, educira i odgaja buduću festivalsku publiku te ukida stare skepse da su studentski radovi amaterski odnosno manje vrijedni od radova iskusnijih filmaša.

Kako je ovogodišnja festivalska tema svedena pod zajednički nazivnik Social ISsUeS (Društvo smo Mi), što je ujedno i tipografska igra izvedena iz engleskog jezika koja podcrtava da socijalna pitanja nisu samo problemi stanovite skupine ljudi već problem društva u cjelini, razgovori će se odvijati nakon određenih programskih blokova. Teme su različite: od obiteljskih i društvenih odnosa i migracija, do pitanja seksualnosti i problema manjina. Moderatorice razgovora bit će Greta Grakalić-Rački, stručna suradnica Kulturalnih studija Sveučilišta u Rijeci i Petra Bezjak, studentica diplomskog programa Kulturalnih studija.

Ovogodišnju temu, probleme društva, u programu 4. STIFF-a adresirat će niz angažiranih, ali i razigranih filmskih pristupa koji propitkuju današnjicu. Međunarodni studentski filmski festival / Student International Film Festival (STIFF) prvi je hrvatski međunarodni festival posvećen isključivo studentskom filmu. Pokrenut je u produkciji Filmaktiva i Studentskog kulturnog centra Sveučilišta u Rijeci (SKC), a ima za cilj predstavljanje najboljeg od svjetske studentske filmske produkcije. Pružajući uvid u radove kolega filmaša, potiče razmjenu ideja i prekograničnu suradnju u području filma, videa i animacije.

U ovogodišnji su program selektorice Sanja Marjanović i Maša Drndić od prijava pristiglih iz svih dijelova svijeta odabrale 38 filmova svih rodova (igrani, animirani, dokumentarni i eksperimentalni) koji će biti podijeljeni u devet programskih blokova. Osim filmskog, edukacijskog i diskurzivnog programa, posjetitelje festivala očekuje i niz prilika za druženje i zabavu.

Prijave za radionice šalju se na [email protected] do 5. listopada.